آیا بهینه سازی تصاویر برای سئو مهم است؟

بهینه سازی تصاویر و تاثیر آن در سئو

بهینه سازی تصاویر تاثیر بسیار مستقیمی در سئو دارد. این بهینه سازی فقط یک موردی را شامل می شود و آن کم حجم شدن تصاویر است. اما این کم حجم شدن تصاویر نباید به قیمت از بین رفتن کیفیت آن باشد. به شخصه حاضر هستیم زمان بیشتری را صرف کنیم و تصاویر با کیفیت تری ببینیم. حال تصور کنید نیاز به صرف این زمان بیشتر نباشیم ولی باز هم تصاویر با کیفیت را ببینیم. در ادامه به برخی روش های بهینه سازی تصاویر اشاره می کنیم.

سئو و بهینه سازی تصاویر یکی از فاکتورهای On Page Optimization میباشد.تصویر نکنید که با سئوسازی تصاویر شما فقط در مکان های بالای جستجو ظاهر خواهید شد بلکه شما با بهینه سازی تصاویر یک تجربه خوب از وبسایتتان برای کاربر ایجاد میکنید.

مانند دیگر بخش های سئو شما هنگامی که دارید بر روی سئوسازی تصاویر کار میکنید باید موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی را با هم در برنامه خود قرار دهید.در این مقاله ما به بررسی هر ۲ بخش میپردازیم.

بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو بسیار مهم میباشد زیرا بهینه سازی شما در بخش های دیگر سئو مانند Bounce Rate و کارآیی ( Usability ) تاثیر مستفیم دارد.

۱. کلمه ی کلیدی در نام فایل , توضیحات فایل و ویژگی ALT

این موضوع خیلی ساده و جزو اصول اولیه است.نام فایل اپلود شده شما بسیار مهم است تصور کنید که در حال آپدیت تصویری در مورد تبلت جدید مایکروسافت Surface هستید به ۲ مثال زیر توجه کنید:

cnetmicrosoft.png

microsoftsurface.png

عملا ما در مثال های بالا نام هایی انتخاب کردیم که هر دو بار معنایی دارند اما اگر مقاله شما در مورد معرفی تبلت باشد مطمئنا نام وبسایت بدون اشاره به نام محصول برای شما هیچ کارآیی نخواهد داشت بلکه نام دوم که به نام محصول اشاره دارد مفید خواهد بود.

اتفاق بدتر مربوط به زمانی میشود که عنوان شما به هیچ وجه معنا ندارند خیلی پیش آمده که تصاویر را آپلود کنید بدون این که به نام فایل دقت کنید بعدها که دقت میکنید میبینید به جای اسم معنادار شما اسمی عجیب انتخاب کرده اید که رایج ترین آنها شامل اعداد و سایز تصویر میباشد.( این مورد برای من خیلی پیش آمده که عکسی دانلود کنم و زمانی که به اسم عکس نگاه میکنم هیچ موضوعی به من منتقل نشود )

همچنین سعی کنید اسم فایلی که انتخاب میکنید پر از کلمات کلیدی نباشد یعنی سعی کنید در تصویر خود Keyword Stuffing انجام ندهید.

همچنین توجه داشته باشید که اگر عنوان تصویر شما از نظر گوگل به محتوا مرتبط باشید از آن در Rich Snippet استفاده خواهد کرد.

همچنین سعی کنید به جای قرار دادن فاصله ( Space ) در تصاویر از خط فاصله استفاده کنید.

۲. فرمت تصاویر

گوگل میتواند فرمت های BMP, GIF, JPEG, PNG, WebP و SVG را ایندکس کند.واقعا سخت هست که انتخاب کنیم چه فرمتی را در تصاویر قرار دهیم رایج ترین فرمت ها PNG و JPG هستند.همچنین شما میتوانید از سرویس WebP گوگل هم استفاده کنید.براساس ادعای گوگل شما ۳۰ درصد فشرده سازی بیشتر بدون از دست دادن کیفیت انجام خواهید داد.

منبع : آویناوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *