دلایل نوسانات رتبه ها در گوگل و راهکار

همانطور که می‌دانید نتایج گوگل همیشه دارای نوسانات می‌باشد و این روزها نوسانات رتبه ها به بیشترین حد خود رسیده است و بعضا در برخی از کلمات کلیدی رتبه های گوگل در روز بیش از دو بار جابجا شده اندتغییر رتبه سایت ها و نتایج گوگل امری طبیعی و عادی استبرخی از دلایل نوسانات رتبه ها در گوگل را در زیر نام برده ایم:

الگوریتم های موتورهای جستجو همواره تغییر می کنند

صفحات جدیدی در اینترنت بوجود می آیند و بر روی نتایج تاثیر می گذارند

صفحاتی که قبلا بوده اند ممکن است حذف شوند

قدرت رقبا تغییر می کند

بنابراین همواره نتایج جستجو در حال تغییر است، اما دامنه این تغییرات با توجه به میزان و شدت چهار موردی که به آن اشاره شد متفاوت استطبق اطلاعیه ای که گوگل در گذشته اعلام کرده، بیش از 200 پارامتر رتبه بندی در گوگل مورد بررسی قرار میگیرد و بیش از 500 بار در سال الگوریتم های گوگل تغییر می کنند (روزانه بیش از یکباربنابراین بازه این تغییرات در گوگل می تواند وسیع باشد.

در برخی از موارد نتایج تا مدت زمان مشخصی ثابت می ماند، نه تنها به این دلیل که الگوریتم ها تغییر پیدا نکرده اند، بلکه به دلیل وجود سیستم cache در نتایجاستفاده از حافظه کش باعث می شود که برای هر جستجویی که کاربران انجام می دهند، کل بانک اطلاعاتی موتور جستجو مورد پردازش قرار نگیرد و برای جستجوهای تکراری همان نتایج قبلی به کاربران نمایش داده شودمدت زمان استفاده از کش بستگی به تعداد جستجوی کلمات مختلف متفاوت است و در بسیاری از موارد ممکن است زمانی طولانی باشد.

چه کارهایی باید انجام دهیم؟

1. ابتدا باید خونسردی خود را حفظ کنیدبسیاری از افراد جستجوگر و متخصصان سئو بعد از این اتفاقات عصبانی شده و با تیم خود بدرفتاری می کنند و خودشان نیز تمرکزشان را از دست می دهنددر این طور مواقع به هیچ وجه تاکتیک خود را تغییر ندهید.

اگر نوسانات رتبه بندی شما مانند مواردی باشد که در بالا به آن ها اشاره کردیم یعنی الی تغییر موقعیت در روز و دیگر مواردی که اشاره کردیم کار شما هیچ ایرادی ندارد و شما کارتان را درست انجام داده اید.
2. 
ما از شما می خواهیم که هفته ها را به عنوان دوره زمانی برای بررسی رتبه ها انتخاب کنید نه روزها و حداقل تا هفته را بررسی کنید و بعد به این نتیجه برسید که سایت شما نوسانات زیادی داشته است یا نه.
3. 
شما باید نوسانات رتبه های خود را با رقبایتان بررسی کنید و اگر می بینید که آن هاهم دارای نوسان هستند پس مشکل از شما نیست مشکل از گوگل و SERP است و رقیبان شما هم با این مشکل روبرو شده اند پس نگران نباشید.
4. 
سعی کنید رتبه بندی خود را با ترافیک مقایسه کنیدممکن است اگر شما در یک روز خاص یا از یک منطقه جغرافیایی دیگر یا با دستگاه شخصی و مواردی از این قبیل رتبه خود را چک کنید ، نتیجه ای متفاوت از آن چه که دیگر افراد دیده اند دریافت کنید.
– 
می توانید از سایت های ردیاب رتبه مانند Moz ، SEMrush ، Ahrefs یا Searchmetrics یا سایت هایی دیگر از این قبیل استفاده کنید تا رتبه شما را با دستگاه غیر شخصی و غیر جغرافیایی به شما نشان دهد.
– 
از شما می خواهیم که به ترافیک صفحه خود نگاه کنیداگر شما به ترافیک سایت خود نگاه کنید و سپس به organic search سایت (organic search مربوط به بازدیدکنندگانی می باشدکه از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شده اند نه تبلیغ و …، شما می توانید با تعداد healthfind صفحات خود به این نتیجه برسید که چه میزان بازدید از طریق organic search دریافت کرده اید و اگر روز به روز و هفته به هفته این موضوع را بررسی کنید متوجه خواهید شد که کاملا یکسان است و مورد نگران کننده ای وجود ندارد.
– 
موضوعی که جای نگرانی دارد این است که رتبه ها در یک دوره سریع افت می کننداگر می بینید که شما 20 یا 50 صفحه در سایت خود دارید و همه آن ها رتبه خود را دیروز از دست داده اند و به نسبت قابل توجهی افت داشته اند.

منبع : آویناوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *