5 اشتباه رایج در شبکه های اجتماعی برای استارتاپ ها

5 اشتباه رایج در رسانه های اجتماعی برای استارتاپ ها

همانطور که می دانید یکی از راه های موثر برای بازاریابی محتوا استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد و این شبکه ها تاثیرات مثبتی هم می توانند برای کسب و کارهای کوچک با بودجه های کم داشته باشند. اما در استفاده از این رسانه ها باید دقت لازم را داشته باشید تا نتیجه معکوس برای شما به همراه نداشته باشد.

در اینجا می خواهیم 5 مورد از اشتباهات رایج و نحوه اجتناب از آن ها را باهم بررسی کنیم.

1) شروع بدون برنامه

همانطور که استارتاپ و کسب و کار شما دارای برنامه و اهداف می باشد شبکه های اجتماعی شماهم باید دارای برنامه باشند و در قسمتی از برنامه های کسب وکار شما گنجانده شود. همانطور که گفته بودیم برای بازاریابی محتوا با شبکه های اجتماعی ابتدا باید بازار هدف خود را مشخص کنید اینکه بیشتر مشتریان شما زنان هستند یا مردان یا میانگین سنی مشتریان شما چیست و… کمک بزرگی در برنامه ریزی شما و تعیین اهداف شما می باشد. با ایجاد برنامه شما یک بنیاد بحرانی ایجاد می کنید که بقیه تلاش های شما در شبکه های اجتماعی بر اساس آن صورت می گیرد. به عنوان مثال Jeremiah Owyang یکی از استراتژیست های شبکه های اجتماعی می باشد که لیستی به روز از استراتژی های کمپانی های بزرگ را دارد.

2) زمان انتشار پست های شبکه های اجتماعی

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اکثر افراد در شبکه های اجتماعی انجام می دهند زمان انتشار پست ها است. این مشکل نیز ناشی از عدم شناخت مشتریان و رفتار وی در شبکه های اجتماعی می باشد. مسلما شما هم برای پست خود زحمت می کشید و می خواهید که پستی با کیفیت بالا را منتشر کنید اما اگر این پست را در زمان نامناسب منتشر کنید افراد کمی می توانند پست شما را ببینند و به اشتراک بگذارند.

3) استفاده از چند شبکه اجتماعی به طور همزمان

شبکه های اجتماعی برای تبلیغات برندتان از چند شبکه اجتماعی به طور همزمان استفاده کنید چرا که در اینصورت کیفیت پست های شما پایین می آید بهتر است پلتفرم های کمتری را برای این کار انتخاب کنید در عوض می توانید راحتتر و بهتر این شبکه ها را مدیریت کنید.بهتر است بررسی کنید که کسب و کار شما بیشتر در چه زمینه ای فعالیت دارد و در چه برنامه ای می توانید بهترین تاثیر را بگذارید مثلا اگر سرو کار شما با تصاویر است یا نمونه کارهای زیادی دارید می توانید از اینستاگرام، فیس بوک و پینترست استفاده کنید.

4) نقض قوانین اخلاقی شبکه های اجتماعی

قبل از شروع کارتان در شبکه های اجتماعی ابتدا اطلاعاتی در رابطه با قوانین و اصول اخلاقی در این شبکه ها کسب کنید.

5 ) نادیده گرفتن رقبا

دانستن این که رقبای شما چه کسانی هستند و چه فعالیت هایی انجام می دهند به همان میزانی که همه چیز را در رابطه با کسب و کار خود می دانید اهمیت دارد.

برای بررسی فعالیت رقبایتان در شبکه های اجتماعی وارد سایت آن ها شوید آیکون شبکه های اجتماعی آنها را پیدا کنید و با یک اکانت دیگر در این شبکه ها به بررسی رفتار رقبایتان در شبکه های اجتماعی بپردازید.

این بسیار مهم است که ببینیم طرافدارانشان و مشتریان چه می گویندو چه نظراتی راجع به آنها دارند و می توانیم از آن ها برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنیم.

منبع : آویناوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *