دکوراسیون مغازه لباس و پوشاک

از فروشگاه هایی که در سطح شهر فعالیت دارند مغازه های پوشاک بسیار به چشم می خورند. دکوراسیون داخلی مغازه های پوشاک تا حدودی باهم اشتراک دارند ولی به ۳ دسته مردانه، زنانه و بچگانه تقسیم می شوند که هرکدام از آن ها به قسمت های دیگری تقسیم شده که خریدار برای تهیه لباس به آن فروشگاه مراجعه می نماید.

دکوراسیون داخلی مغازه های مردانه به دو دسته مجلسی و یا رسمی که عرضه کننده کت و شلوار هستند و دسته اسپرت که شلوارهای جین و تیشرت می فروشند تقسیم می شوند.

دکوراسیون داخلی مغازه کت و شلوار (مجلسی)

دکوراسیون داخلی مغازه

مغازه هایی که برای این شغل درنظر گرفته می شوند بالای متراژ ۳۰ متر می باشند روی قسمت هایی که امکان داشته باشند آیینه های قدی بزرگ نصب می شود، رگال هایی که استفاده می شود تا ارتفاع ۱۲۰سانتی متر قد کت درنظر گرفته می شود که در دو قسمت می باشد قسمت زیر کت رگال با ارتفاع ۸۰ سانتی متر برای شلوار تک جا نمایی می شود در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه های بزرگتر رگال های گردان هم در وسط سالن گذاشته می شود که مشتری امکان دید بهتری داشته باشد در یک قسمت از دیوار قفسه بندی برای جای پیراهن در نظر می گیرند که این کمد ها از سه قسمت می باشد. قسمت پایین که در روی آن نصب می شود که برای انبار جعبه های پیراهن ها استفاده می کنند، قسمت وسط درب ندارد که نمایش رنگ و جنس پیراهن ها نشان داده می شود و قسمت بالا که دسترسی کمتری به فرشنده دارد برای انبار استفاده می کنند که روی آن درب نصب می شود، در جلوی قفسه پیراهن پیشخوانی قرار می گیرد که قسمت هایی از آن با شیشه کار شده که مشتری امکان دیدن داخل آن را داشته باشد و فروشنده ها پشت پیشخوان قرار می گیرند که توضیحات جنس را به مشتری بدهند .

در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه های کت و شلوار قسمتی هم برای کفش جانمایی می شود چون مشتری های این مغازه ها اکثرا کل خرید خود را ست می کنند در کنج های مغازه اتاق پرو به ابعاد ۱×۱ متر ساخته می شود که در داخل آن آینه های قدی نصب می شود. اتاق پرو باید طوری باشد همراهی که با مشتری برای خرید آماده بعد از تعویض لباس بتواند در خرید کمک مشتری نماید، ارتفاع سقف مغازه بلندتر از ارتفاع معمول می باشد، بهتر این است که از سقف کاذب آگوستیک استفاده شود که چراغ های با نوردهی زیاد در آن کار شده است و ارتعاش صدا در مغازه گرفته می شد و هم به سبک کلاسیک بیشتر می آید، رنگ روشن در بزرگی فضا تاثیر خوبی دارد.

دکوراسیون داخلی مغازه اسپرت فروشی

دکوراسیون داخلی مغازه

بزرگی مغازه در این لباس فروشی مهم نیست و بیشتر در پاساژهای تجاری راه اندازی می شود، در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ویترین پشت شیشه اهمیت فراوانی دارد چون مشتری ها قبل از ورود ویترین آن را می بیند و در صورت داشتن جنس مورد نظرشان برای دیدن مدل های دیگر آن به داخل مغازه می روند، در دکوراسیون داخلی مغازه تمام قسمت های دیوار با قفسه پوشیده می شود آینه در یک قسمت بیشتر کار نمی شود.

اندازه پیشخوان در طراحی دکوراسیون داخلی خیلی بزرگ گرفته نمی شود چون فضای داخل مغازه راکوچک می کند ، اتاق پرو هم در گوشه مغازه باید درب آن جوری باز شود که از بیرون زمانی که درب اتاق پرو باز می شود دید نداشته باشد در طراحی سقف مغازه از کناف کار می شود که مدرن تر دیده شود و در نورپردازی مغازه با نورهای مخفی فضای مغازه را زیباتر می نماید، در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه رنگ های تیره و روشن می تواند در جذب مشتری تاثیر گذار باشد در پوشاک زنانه تقسیم بندی فروشگاه ها بیشتر از مردانه می باشد که می توان به آن اشاره کرد.

دکوراسیون مغازه مانتو فروشی

دکوراسیون مغازه لباس های مجلسی

دکوراسیون مغازه لباس های اسپرت

دکوراسیون مغازه شال و روسری

دکوراسیون مغازه لباس عروسی و نامزدی

دکوراسیون مغازه کیف و کفش

در پوشاک بچگانه دکوراسیون مغازه به ۲ دسته تقسیم می شود:

دکوراسیون مغازه لباس های نوزادی که تا سن ۷ سالگی است.

دکوراسیون مغازه لباس های کودک که تا سن ۱۲ سالگی است.

منبع : درساالبرز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *